Klantenservice

 

 

Veelgestelde vragen

 

Op deze pagina kun je heel makkelijk naar de onderwerpen zoeken waar de meest gestelde vragen over worden gesteld. De kans is groot dat het antwoord op jouw vraag hier tussen staat. Zoek het antwoord in onderstaande veelgestelde vragen.

Productie

 

Waar worden de meubels geproduceerd?

De meubels worden in Nederland geproduceerd.

 

Van welk materiaal zijn de kasten gemaakt?

Onze kasten zijn gemaakt van mdf met een hoogwaardige lak en of houtvezelplaat met eikenhout en notenhout fineer van topkwaliteit.

 

Hoe dik is het materiaal?

De romp en de fronten zijn 20mm dik. De bovenbladen variëren van dikte. De achterwanden en de bodems van de laden zijn gemaakt van solide plaatmateriaal van 8 mm.

 

Wat voor beslag zit er op de kasten?

Op onze kasten zit meubelbeslag van Blum. Blum is hierin marktleider en levert meubelbeslag van een hoogwaardige kwaliteit en met veel verstel mogelijkheden.
 

Onze producten

 

Waar kan ik terecht met mijn vragen over de verschillende VDV meubel collecties?

Voor deskundig advies en vragen kun je altijd terecht bij een van onze geselcteerde dealers. Natuurlijk is er ook op onze website ook de mogelijkheid om meer informatie te krijgen over onze producten. Je kan ons altijd een vraag stellen door vragenformulier op de pagina “vragen”  in te vullen en aan ons te versturen.

 

Kunnen jullie mij helpen met de nieuwe inrichting van mijn woonkamer?

Voor een persoonlijk deskundig interieuradvies kun je altijd terecht bij een van onze geselecteerde dealers. De verkoopadviseurs bij onze dealers zijn volledig op de hoogte van onze actuele collectie, de toegepaste materialen en de vele opties binnen onze woonprogramma’s.

 

Zijn jullie meubels in meerdere uitvoeringen leverbaar?

Onze kasten en tafels zijn in veel verschillende standaard afmetingen, materialen en kleuren te bestellen. Daarnaast heb je vaak de keuze uit diverse andere opties, zoals verschillende poten of grepen. Ook kun je veel kasten en tafels personaliseren door te kiezen voor een andere houtkleur, afwerking, blad of poot. Soms is het zelfs mogelijk om je eigen RAL kleur te kiezen. Voor meerdere modellen geldt dat je tegen een geringe meerprijs een lade kan wijzigen in een klep of een open vak of andersom. Ook een spiegelbeeld uitvoering is soms mogelijk (tegen meerprijs). Voor alle van standaard afwijkende uitvoeringen geldt, dat de gewenste uitvoering eerst door ons wordt beoordeeld of het ook technisch mogelijk is.

 

Kan ik kleurstalen of houtstalen aanvragen?

Het is helaas niet mogelijk om houtstalen of kleurstalen aan te vragen. Je kunt echter bij elke dealer alle kleur- en houtstalen bekijken en voelen.

 

Zijn de aangegeven afmetingen exact?

Alle maten die vermeld staan op de website en in de brochures komen zo exact mogelijk overeen met de daadwerkelijke afmetingen. Kleine afwijkingen zijn echter altijd mogelijk.

 

Hoe ver kunnen de kastdeuren worden geopend?

Onze standaard scharnieren hebben een openingshoek van 90 graden. Als een deur is voorzien van een greep, dan is de scharnier voorzien van demping (softclose). Hierdoor sluit een deur altijd zacht en comfortabel. Greeploze kastdeuren werken met een zogenaamd “push to open” systeem. Door kort op de bovenhoek van de deur te duwen, komt de deur naar je toe en kan de deur verder geopend worden.

 

Hebben de lades zelfsluitende ladegeleiders?

Ja, de geleiders voor onze schuifladen zijn standaard met een zelfsluitend systeem met softclose uitgerust.

 

Wordt er altijd een legplank achter een deur geplaatst?

Ja, een in hoogte verstelbare legplank wordt altijd achter een deur geplaatst, behalve achter de deuren van een kast met een geringe hoogte. Er zijn ook altijd extra legplanken los bij te bestellen.

 

Kan er ook een gat geboord worden voor kabels?

Ja dat kan. Als je bij je bestelling aangeeft waar het gat moet worden gemaakt, dan wordt deze er bij de productie in gemaakt. Voor een gat in een bovenblad van een kast is er voor een geringe meerprijs een speciale kabeldoorvoordop beschikbaar, waarmee het gat netjes kan worden afgewerkt.

 

Wat zijn de montage en verstelmogelijkheden?

Voor alle producten uit de VDV meubel geldt dat er handleidingen beschikbaar zijn voor bijvoorbeeld de muurmontage van zwevende kasten en het verstellen van deuren en lades. Deze handleidingen (PDF’s) staan op onze website op de pagina “service”.

 

Is het mogelijk onderdelen van mijn kast na te bestellen?

Mocht er in de loop der tijd een onderdeel van jouw kast beschadigd raken dan kan je dit zonder problemen nabestellen.

 

Waarom vind ik nergens een prijslijst?

Alle meubels worden volledig op klantspecificatie gemaakt. De prijzen zijn daarom volledig afhankelijk van de configuratie en die is steeds weer anders. Onze dealers beschikken over een actuele gedetailleerde prijslijst. Tijdens het configuratieproces in een beschikbare configurator wordt overigens voortdurend de actuele verkoopadviesprijs weergegeven.

 

Winkels

 

Waar zijn de collecties van VDV meubel verkrijgbaar?

De meubels van VDV meubel zijn alleen verkrijgbaar bij met zorg geselecteerde woonwinkels waar vakkundige adviseurs klaar staan om je te helpen. Stuur ons een bericht door het vragenformulier in te vullen op onze pagina “vragen” en wij geven je de voor jou dichtstbijzijnde dealer aan je door.

 

Kan ik alle opstellingen en uitvoeringen in de winkel bekijken?

Nee, de opstellingen in de winkels van onze dealers zijn individuele samenstellingen. Je kunt de meeste collecties namelijk helemaal naar eigen smaak samenstellen. De opstellingen en uitvoeringen die in de winkel staan verschillen dus per dealer. In de basis kan elke dealer door middel van de modellen die in de winkel staan echter goed zichtbaar maken hoe de andere modellen er uit komen zien. Voor enkele collecties geldt dat er een configurator beschikbaar is, waarmee op de computer het gewenste model op het scherm in 3D zichtbaar kan worden gemaakt.

 

Kan ik alleen met de online configurator bestellingen plaatsen?

Nee, je kunt ook een schets met de gewenste maten en configuratie van je kast meenemen naar onze dealers. Zij ontwerpen dan jouw kast voor je.

 

Leveringen

 

Kan ik de meubels van VDV meubel na aankoop meteen meenemen?

Omdat elke kast en tafel persoonlijk voor de klant wordt geproduceerd in onze Nederlandse fabriek in Hulst (Zeeuws Vlaanderen), duurt het zes tot acht weken voordat de meubels bij onze dealer geleverd kunnen worden. Zodra wij de meubels daar geleverd hebben zal de dealer een bezorg afspraak met je maken.

 

Worden mijn nieuwe meubels gemonteerd?

Alle kasten van de VDV collectie zijn worden compleet gemonteerd geleverd. Voor zwevende kasten die aan de muur bevestigd moeten worden gelden de bezorgvoorwaarden van de dealer. Je kan informeren bij jouw dealer wat de bezorgvoorwaarden zijn. Deze verschillen namelijk per dealer.

 

Service & Garantie

 

Ik heb een klacht over mijn aankoop, waar kan ik terecht?

Als je niet tevreden bent over de kwaliteit van het geleverde artikel, neem dan direct contact op met de dealer waar je het gekocht hebt. De klacht wordt dan zo snel mogelijk opgelost.

 

Hoe zit het met mijn garantie?

Op elk meubel van de VDV meubel collectie bieden wij je fabrieksgarantie. Hiervoor gelden alle wettelijk voorschriften. De garantie bestaat uit twee jaar volledige garantie volgens de Centrale Branche voor Meubelfabrikanten. Mocht jouw product onverhoopt toch nog een gebrek vertonen, dan helpen wij je graag om dit zo snel en goed mogelijk op te lossen.

 

Staat het antwoord op je vraag er niet tussen?

 

Vul dan onderstaand vragenformulier in en verstuur deze naar ons. Je krijgt dan van ons een persoonlijk antwoord op je vraag.

 

 

Of stel je vraag door een E-mail te sturen naar: [email protected]

 

Wij vragen om uw naam en email adres zodat wij rechtstreeks met u kunnen communiceren. Uw gegevens worden nooit aan derden verstrekt.

Lees ook de hoofdlijnen van ons privacy-beleid

naar boven